Calculate frame size
- inch ( - cm )
JEALOUS 9.0
Here you will find everything you need to roll straight to the starting line and bravely take your place at the front. Our JEALOUS 9.0 has a top weight, and the 950 gram frame is the ideal basis for this. It also comes with all kinds of technical features such as the Pressfit bottom bracket standard, the Boost axles for more wheel stiffness or the cables running cleanly inside the frame, which give the frame a very elegant look. There are no frame openings to disturb the look. When you first turn off-road, you immediately notice the comfortable and firm RockShox SID Select+ fork, which paves the way with its 100 mm travel and keeps the front wheel on the ground at all times and provides grip. This also comes from the superb Schwalbe tire combination of Racing Ray at the front and Racing Ralph at the rear, which convert every watt into propulsion with their Super Race casing and also look damn sexy with the transparent skin sidewall. The Shimano XT drivetrain is absolutely iconic and shifts gears as smoothly as ever. With the large 10-51 tooth cassette, the gear range is sufficient for the steepest climbs as well as for attacks on the descents. Magura's MT 8 Pro brakes are easy to modulate and provide you with more than enough maximum power when the bend comes faster than expected. The package is completed with the lightweight and solid Newmen SL X.A. 25 wheels, which will put a smile on your face every time you set off. The carbon seat post and handlebars also come from Newmen, are very light and provide a comfortable ride. When you're at the start, you can rely on your JEALOUS 9.0!
Highlights
RockShox SID SL Select+ fork with OneLoc remote
Shimano XT 1x12 groupset
Magura MT8 Pro brakes
Newmen Evolution SL X.A.25 wheelset
NOTE "SEHR GUT" FÜR DAS JEALOUS 10.0 IN MOUNTAINBIKE 07/21
Mit dem schon 2016 vorgestellten JEALOUS hat der Bonner Versender ein rasiges Race-Hartail im (Online-) Programm, das in Sachen Preis-Leistungs-Verhältnis wohl unschlagbar ist. So gibt es Parts aus Carbon, wohin das Auge auch blickt. Laufräder inklusive.
Full review14 Hardtails ab 4000 Euro - "Kauftipp" für JEALOUS 10.0 EA in MOUNTAINBIKE 03/20
Das JEALOUS präsentiert sich als buchstäblich knallhartes Sportgerät. Es ist bocksteif, zackig im Antritt und pfeilschnell. Die Ausstattung lässt fast keine Wünsche offen.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT"Testsieg" für JEALOUS 9.0 in WOMB 01/19
Bestellen, auspacken, aufsteigen und mit Vollgas durchstarten: Das JEALOUS 9.0 ist out of the box Race-ready und lässt sich leistungsstark bergauf wie bergab über die Strecken jagen. Versender-typisch ist die Ausstattung am Preis gemessen unschlagbar.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENTDauertest: JEALOUS 9.0 in Mountainbike 01/2019
Das JEALOUS ist ein messerscharfes, steifes Race-Hardtail, das auch auf Dauer Spaß macht. Obwohl der leichte Rahmen so wenig Futter auf den Rohren trägt, ist er stabil und verschleißfest. ...
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENTRADON JEALOUS 9.0 im "Mountainbike" Dauertest
Schon als RADON das 29“-Carbon-Hardtail JEALOUS vor etwas über einem Jahr vorgestellt hat, war ich sofort Feuer und Flamme für dieses Geschoss. Ein Kohlefaserrahmen, der keine 1000g wiegt, der brutal steif ist und über eine durch und durch rennsportliche Geometrie verfügt
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT"Überragend" für JEALOUS LTD in "Mountainbike 09/2017"
Mit dem JEALOUS etabliert sich RADON im Reigen der ganz Großen. Der Rahmen ist feinster Machart, sehr leicht und unglaublich steif. Logo, dass in Sachen Vortrieb der Berg brennt!
TESTBERICHT LESENRADON JEALOUS 10.0 SL im MTB-News Test
Mitte des letzten Jahres stellte die deutsche Bikeschmiede RADON das neue Race-Hardtail JEALOUS vor. Kurz darauf vermeldete Altmeister Ralph Näf, dass sein Team auf diesem Gefährt im Weltcup unterwegs sein wird. Und als dann in den Medien durchsickerte, dass sich das federleichte Bike auch noch genial fahren sollte, war für uns klar, dass wir dieses Rad testen müssen. Wird die Konkurrenz bei dieser Rennmaschine tatsächlich “jealous”?
JEALOUS 10.0 SL im großen Test bei "bikeboard.at"
Diesmal wurde mir das neue Flaggschiff der Firma Radon, das Jealous, angetragen, um es zwei Monate lang über Stock und Stein zu prügeln. Nach Durchsicht der acht verfügbaren Modelle (Preisbereich: € 1.999 – 6.499,-, wobei einige Varianten schon jetzt deutlich reduziert sind) auf Radons Homepage war mein Favorit rasch gefunden: Das 10.0 SL, wohlfeil um 4.999 Euro.
Testbericht lesen"world of mtb Best of 2017" für RADON JEALOUS 10.0
Das JEALOUS beerbt das BLACK SIN – der Namenswechsel kommt nicht von ungefähr. Mit minimalem Gewicht und zahlreichen Detaillösungen möchte man eifersüchtige Blicke ernten.
TESTBERICHT LESEN"Design & Innovation Award 2017" for JEALOUS 10.0 SL
"As a discipline, cross-country is getting tougher and tougher, with rider and machine pushed to their limits on the race circuits. In a successful bid to counter the growing challenge, Radon have created an XC bike to excel over rocks and roots, giving a valiant push to transform regular riders into potential podium placers. ..."
"SUPER" für Radon JEALOUS 9.0 SL in "BIKE 01/2017"
Frisch aus dem Ei gepellt macht Radons neues Hardtail gleich mal Radau im BIKE-Testlabor.
Testbericht lesenFrame
There is no cleaner look and higher stiffness than with the JEALOUS carbon frames. The special carbon fibres used make the JEALOUS frame not only stiff and therefore extremely progressive, but also comfortable. With its clean and striking design, the carbon frame not only cuts a fine figure, it is also designed to withstand loads. The brake lines and shift cables are routed internally to protect them from dirt. This also makes openings on the drive side of the frame a thing of the past. Stiffness is provided by the large tube cross-sections of the frame and the Boost standard at the rear additionally supports the stiffness. The frame weight of 950g and the World Cup-tested geometry form a perfect package that makes podium finishes child's play.
Specifications
- Weight: 950 g
- Material: Carbon
- Max. width tire: 2.25"
- Max. chainring: 36T
- 1x compatible
- Hanger: #10240
- Rake:44mm
Travel fork100mm
- Inner width: 25mm
- Tubeless ready: ✔
- Tubeless valves: not included
- Tubeless tape: 27-28mm, not included
- Tubeless milk: not included
BrakesMagura MT8 Pro
Brake discsMagura Storm HC, 180/160mm, 6-bolt
CrankShimano XT FC-M-8100-1, 34T, 175mm
Inner bearingShimano BB-MT500PA, Pressfit, 92mm
ShifterShimano XT SL-M8100-IR, Shiftmix
Rear derailleurShimano XT RD-M8100-SGS, 12-speed
CassetteShimano SLX CS-M7100, 10-51
ChainShimano SLX CN-M7100
HandlebarNewmen Advanced Carbon 318.0, 31.8 x 740mm
- 16": 60mm
- 18": 70mm
- 20": 70mm
- 22": 90mm
- Bearing dimensions:
- Upper: 41x6.5mm, 36/45°
- Lower: 52x7mm, 36/45°
GripsRADON racing grips
SeatpostNewmen Advanced Carbon, 30.9 x 430mm
SaddleNatural Fit Nuance MTB SL
Front tireSchwalbe Racing Ray, Addix-Speed, Super Race, TLE, transparent skin, 29" x 2.25"
Rear tireSchwalbe Racing Ralph, Addix-Speed, Super Race, TLE, transparent skin, 29" x 2.25"
Colournanogrey / deepblack
Weight9,65 kg*
Frame size16", 18", 20", 22"
Pedalsnot included
Maximum weight allowed115 kg
Weight refers to the smallest frame size (without pedals)
**Contract period of 60 months (other periods possible); annual borrowing rate 4,8%, fixed for the whole contract period. The effective rate is 4,9%. Shipping costs are not included in this financing example. Contracting party is the TARGOBANK AG & Co. KGaA. Please also note further details about financing.
➦ Mit Hilfe unserer Grafik wollen wir Dir eine Empfehlung bei der Suche nach Deiner richtigen Rahmengröße geben. Neben Schrittlänge sowie Körpergröße spielt natürlich auch Dein persönlicher Fahrstil, Einsatzbereich sowie Vorliebe eine große Rolle. Wenn Du mit Deinen Angaben im Grenzbereich liegen solltest, kannst Du zwischen zwei Rahmenhöhen wählen: die kleinere Rahmengröße ist agiler/wendiger/verspielter, die nächstgrößere Rahmenhöhe laufruhiger/spurtreuer und hat im Uphill die Nase vorn.
Bike-Kategorie 3: TOUR / CROSS COUNTRY
For all XC fans who frequently ride on unpaved surfaces and aren’t afraid of roots, stones or small drops, we recommend our models from the “Tour/Cross Country” category.
more information