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JEALOUS 10.0 EA
World Cup-ready down to the last screw - with our JEALOUS 10.0 EA there are definitely no more excuses. Every component has been selected for maximum propulsion, minimum weight and perfect function. It all starts with the superb JEALOUS carbon frame, which weighs just 950 grams with all the technical features it has to offer, and looks extremely sexy in its dark green effect paint finish. At the front, the FOX 32 Float Factory Stepcast fork with its 100 mm travel provides plenty of comfort and can be perfectly adjusted to the rider's preferences to always generate the necessary grip. In addition, the shimmering golden Kashima coating provides the necessary bling-bling factor as well as the finest response. The super-light, hand-flattering cockpit, like the comfort-boosting carbon seatpost, comes from Newmen. To equip you for all eventualities, we have equipped the JEALOUS 10.0 EA with a super-fast and precise electronic drivetrain from SRAM, the XX1 Eagle AXS. Everything good comes together here: carefree and crisp shifting, low weight, a generous gear range with the 10-52 tooth cassette and the look is also impressive. The copper-colored cassette and chain go perfectly with the Kashima tone and the liquid green paint of the frame. Braking is provided by Magura's XC flagship MT8SL, which perfectly combines braking power and minimal weight. The race-ready package is completed with the Newmen SL X.A.30 wheelset with lightweight and solid carbon rims, which easily accommodate the tires with their 30 mm rim width and bring them into shape. Here we fit the fastest tires available from Schwalbe: the combination of Racing Ray at the front and Racing Ralph at the rear in the Addix Speedgrip rubber compound and with Super Race carcass, also with the stylish transparent skin sidewall. JEALOUS 10.0 EA is racing!
Highlights
Fox 32 Float Factory Step-Cast, FIT4 3-Pos. fork mit Push-to-lock remote
SRAM XX1 Eagle AXS 1x12 groupset
Magura MT8 SL brakes
Newmen Advanced SL X.A.30 Carbon wheelset
NOTE "SEHR GUT" FÜR DAS JEALOUS 10.0 IN MOUNTAINBIKE 07/21
Mit dem schon 2016 vorgestellten JEALOUS hat der Bonner Versender ein rasiges Race-Hartail im (Online-) Programm, das in Sachen Preis-Leistungs-Verhältnis wohl unschlagbar ist. So gibt es Parts aus Carbon, wohin das Auge auch blickt. Laufräder inklusive.
Full review14 Hardtails ab 4000 Euro - "Kauftipp" für JEALOUS 10.0 EA in MOUNTAINBIKE 03/20
Das JEALOUS präsentiert sich als buchstäblich knallhartes Sportgerät. Es ist bocksteif, zackig im Antritt und pfeilschnell. Die Ausstattung lässt fast keine Wünsche offen.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT"Testsieg" für JEALOUS 9.0 in WOMB 01/19
Bestellen, auspacken, aufsteigen und mit Vollgas durchstarten: Das JEALOUS 9.0 ist out of the box Race-ready und lässt sich leistungsstark bergauf wie bergab über die Strecken jagen. Versender-typisch ist die Ausstattung am Preis gemessen unschlagbar.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENTDauertest: JEALOUS 9.0 in Mountainbike 01/2019
Das JEALOUS ist ein messerscharfes, steifes Race-Hardtail, das auch auf Dauer Spaß macht. Obwohl der leichte Rahmen so wenig Futter auf den Rohren trägt, ist er stabil und verschleißfest. ...
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENTRADON JEALOUS 9.0 im "Mountainbike" Dauertest
Schon als RADON das 29“-Carbon-Hardtail JEALOUS vor etwas über einem Jahr vorgestellt hat, war ich sofort Feuer und Flamme für dieses Geschoss. Ein Kohlefaserrahmen, der keine 1000g wiegt, der brutal steif ist und über eine durch und durch rennsportliche Geometrie verfügt
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT"Überragend" für JEALOUS LTD in "Mountainbike 09/2017"
Mit dem JEALOUS etabliert sich RADON im Reigen der ganz Großen. Der Rahmen ist feinster Machart, sehr leicht und unglaublich steif. Logo, dass in Sachen Vortrieb der Berg brennt!
TESTBERICHT LESENRADON JEALOUS 10.0 SL im MTB-News Test
Mitte des letzten Jahres stellte die deutsche Bikeschmiede RADON das neue Race-Hardtail JEALOUS vor. Kurz darauf vermeldete Altmeister Ralph Näf, dass sein Team auf diesem Gefährt im Weltcup unterwegs sein wird. Und als dann in den Medien durchsickerte, dass sich das federleichte Bike auch noch genial fahren sollte, war für uns klar, dass wir dieses Rad testen müssen. Wird die Konkurrenz bei dieser Rennmaschine tatsächlich “jealous”?
JEALOUS 10.0 SL im großen Test bei "bikeboard.at"
Diesmal wurde mir das neue Flaggschiff der Firma Radon, das Jealous, angetragen, um es zwei Monate lang über Stock und Stein zu prügeln. Nach Durchsicht der acht verfügbaren Modelle (Preisbereich: € 1.999 – 6.499,-, wobei einige Varianten schon jetzt deutlich reduziert sind) auf Radons Homepage war mein Favorit rasch gefunden: Das 10.0 SL, wohlfeil um 4.999 Euro.
Testbericht lesen"world of mtb Best of 2017" für RADON JEALOUS 10.0
Das JEALOUS beerbt das BLACK SIN – der Namenswechsel kommt nicht von ungefähr. Mit minimalem Gewicht und zahlreichen Detaillösungen möchte man eifersüchtige Blicke ernten.
TESTBERICHT LESEN"Design & Innovation Award 2017" for JEALOUS 10.0 SL
"As a discipline, cross-country is getting tougher and tougher, with rider and machine pushed to their limits on the race circuits. In a successful bid to counter the growing challenge, Radon have created an XC bike to excel over rocks and roots, giving a valiant push to transform regular riders into potential podium placers. ..."
"SUPER" für Radon JEALOUS 9.0 SL in "BIKE 01/2017"
Frisch aus dem Ei gepellt macht Radons neues Hardtail gleich mal Radau im BIKE-Testlabor.
Testbericht lesenFrame
There is no cleaner look and higher stiffness than with the JEALOUS carbon frames. The special carbon fibres used make the JEALOUS frame not only stiff and therefore extremely progressive, but also comfortable. With its clean and striking design, the carbon frame not only cuts a fine figure, it is also designed to withstand loads. The brake lines and shift cables are routed internally to protect them from dirt. This also makes openings on the drive side of the frame a thing of the past. Stiffness is provided by the large tube cross-sections of the frame and the Boost standard at the rear additionally supports the stiffness. The frame weight of 950g and the World Cup-tested geometry form a perfect package that makes podium finishes child's play.
Specifications
- Weight: 950 g
- Material: Carbon
- Max. width tire: 2.25"
- Max. chainring: 36T
- 1x compatible
- Hanger: #10240
- Rake: 51mm
- Kabolt axle
Travel fork100mm
- Inner width: 30mm
- Tubeless ready: ✔
- Tubeless valves: not included
- Tubeless tape: 32-33mm, not included
- Tubeless milk: not included
BrakesMagura MT8 SL
Brake discsMagura Storm SL.2, 180/160mm, 6-bolt
CrankSRAM XX1 Eagle Carbon SL, 34T, Boost, 175mm
Inner bearingSRAM DUB, Pressfit, 92mm
ShifterSRAM XX1 Eagle AXS Rocker Paddle, Shiftmix
Rear derailleurSRAM XX1 Eagle, AXS, 12-speed
CassetteSRAM XX1 Eagle XG-1299, 10-52
ChainSRAM XX1 Eagle
HandlebarNewmen Advanced SL Carbon 318.0, 740mm
- 16": 60mm
- 18": 70mm
- 20": 70mm
- 22": 90mm
- Bearing dimensions:
- Upper: 41x6.5mm, 36/45°
- Lower: 52x7mm, 36/45°
GripsRADON racing grips
SeatpostNewmen Advanced Carbon, 30.9 x 430mm
- L3: 145mm
Front tireSchwalbe Racing Ray, Addix-Speed, Super Race, transparent skin, 29" x 2.25"
Rear tireSchwalbe Racing Ralph, Addix-Speed, Super Race, transparent skin, 29" x 2.25"
Colourliquidgreen / black
Weight8,55 kg*
Frame size16", 18", 20", 22"
Pedalsnot included
Maximum weight allowed115 kg
Weight refers to the smallest frame size (without pedals)
**Contract period of 60 months (other periods possible); annual borrowing rate 4,8%, fixed for the whole contract period. The effective rate is 4,9%. Shipping costs are not included in this financing example. Contracting party is the TARGOBANK AG & Co. KGaA. Please also note further details about financing.
➦ Mit Hilfe unserer Grafik wollen wir Dir eine Empfehlung bei der Suche nach Deiner richtigen Rahmengröße geben. Neben Schrittlänge sowie Körpergröße spielt natürlich auch Dein persönlicher Fahrstil, Einsatzbereich sowie Vorliebe eine große Rolle. Wenn Du mit Deinen Angaben im Grenzbereich liegen solltest, kannst Du zwischen zwei Rahmenhöhen wählen: die kleinere Rahmengröße ist agiler/wendiger/verspielter, die nächstgrößere Rahmenhöhe laufruhiger/spurtreuer und hat im Uphill die Nase vorn.
Bike-Kategorie 3: TOUR / CROSS COUNTRY
For all XC fans who frequently ride on unpaved surfaces and aren’t afraid of roots, stones or small drops, we recommend our models from the “Tour/Cross Country” category.
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