Calculate frame size
- inch ( - cm )
JEALOUS 10.0
Attention racers: our JEALOUS 10.0 already has everything it takes to confidently take the front row at the start: super-light frame? Check! Broadband, lightweight groupset? Check! Carbon wheels? Check! But first things first: The basis for a really light cross-country bike is the JEALOUS carbon frame, which is beyond reproach. With its approx. 950 grams of weight, it inspires and yet offers all the technology that is required. The cables are routed internally, Boost axle dimensions for increased wheel stiffness are on board, the seat stays are very thin and flexible for comfort and a variable post can also be installed very easily. At the front, the super-light Rock Shox SID Ultimate springs and dampens with its sporty, taut 100 mm of travel and can also be locked comfortably from the wrist via Twistloc for the sprint to the finish. The 12-speed X01 Eagle shifting system from SRAM changes gears fast and precisely and, with its 10-52 tooth cassette, still has the right gear for the steepest, most technical climbs. The Newmen H-Bar Advanced carbon handlebar and the post made of the same material provide the necessary comfort and control. You don't have to worry about reliable brakes in demanding downhill terrain: on the JEALOUS 10.0, we mount the super-light yet sturdy Magura MT8 with hand-flattering levers. Then, to minimise rotating mass for fast pedalling, we specify both lightweight carbon wheels and matching tires that roll well. The wheelset is the iconic Reynolds Black Label 309/289 with SUNringlé Super Bubba X hubs, which in addition to low weight also boasts durability and stiffness - and looks great! The top tire combination from Schwalbe, Racing Ray at the front and Racing Ralph at the rear, spins on top of this in a chic transparent skin look, and combines good rolling characteristics and grip in the best manner when it is necessary. JEALOUS 10.0 is ready for take-off!
Highlights
RockShox SID SL Ultimate with TwistLoc Remote
SRAM X01 Eagle rear derailleur
Magura MT8 Pro brakes
Reynolds Blacklabel 309/289r XC carbon wheelset
NOTE "SEHR GUT" FÜR DAS JEALOUS 10.0 IN MOUNTAINBIKE 07/21
Mit dem schon 2016 vorgestellten JEALOUS hat der Bonner Versender ein rasiges Race-Hartail im (Online-) Programm, das in Sachen Preis-Leistungs-Verhältnis wohl unschlagbar ist. So gibt es Parts aus Carbon, wohin das Auge auch blickt. Laufräder inklusive.
Full review14 Hardtails ab 4000 Euro - "Kauftipp" für JEALOUS 10.0 EA in MOUNTAINBIKE 03/20
Das JEALOUS präsentiert sich als buchstäblich knallhartes Sportgerät. Es ist bocksteif, zackig im Antritt und pfeilschnell. Die Ausstattung lässt fast keine Wünsche offen.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT"Testsieg" für JEALOUS 9.0 in WOMB 01/19
Bestellen, auspacken, aufsteigen und mit Vollgas durchstarten: Das JEALOUS 9.0 ist out of the box Race-ready und lässt sich leistungsstark bergauf wie bergab über die Strecken jagen. Versender-typisch ist die Ausstattung am Preis gemessen unschlagbar.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENTDauertest: JEALOUS 9.0 in Mountainbike 01/2019
Das JEALOUS ist ein messerscharfes, steifes Race-Hardtail, das auch auf Dauer Spaß macht. Obwohl der leichte Rahmen so wenig Futter auf den Rohren trägt, ist er stabil und verschleißfest. ...
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENTRADON JEALOUS 9.0 im "Mountainbike" Dauertest
Schon als RADON das 29“-Carbon-Hardtail JEALOUS vor etwas über einem Jahr vorgestellt hat, war ich sofort Feuer und Flamme für dieses Geschoss. Ein Kohlefaserrahmen, der keine 1000g wiegt, der brutal steif ist und über eine durch und durch rennsportliche Geometrie verfügt
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT"Überragend" für JEALOUS LTD in "Mountainbike 09/2017"
Mit dem JEALOUS etabliert sich RADON im Reigen der ganz Großen. Der Rahmen ist feinster Machart, sehr leicht und unglaublich steif. Logo, dass in Sachen Vortrieb der Berg brennt!
TESTBERICHT LESENRADON JEALOUS 10.0 SL im MTB-News Test
Mitte des letzten Jahres stellte die deutsche Bikeschmiede RADON das neue Race-Hardtail JEALOUS vor. Kurz darauf vermeldete Altmeister Ralph Näf, dass sein Team auf diesem Gefährt im Weltcup unterwegs sein wird. Und als dann in den Medien durchsickerte, dass sich das federleichte Bike auch noch genial fahren sollte, war für uns klar, dass wir dieses Rad testen müssen. Wird die Konkurrenz bei dieser Rennmaschine tatsächlich “jealous”?
JEALOUS 10.0 SL im großen Test bei "bikeboard.at"
Diesmal wurde mir das neue Flaggschiff der Firma Radon, das Jealous, angetragen, um es zwei Monate lang über Stock und Stein zu prügeln. Nach Durchsicht der acht verfügbaren Modelle (Preisbereich: € 1.999 – 6.499,-, wobei einige Varianten schon jetzt deutlich reduziert sind) auf Radons Homepage war mein Favorit rasch gefunden: Das 10.0 SL, wohlfeil um 4.999 Euro.
Testbericht lesen"world of mtb Best of 2017" für RADON JEALOUS 10.0
Das JEALOUS beerbt das BLACK SIN – der Namenswechsel kommt nicht von ungefähr. Mit minimalem Gewicht und zahlreichen Detaillösungen möchte man eifersüchtige Blicke ernten.
TESTBERICHT LESEN"Design & Innovation Award 2017" for JEALOUS 10.0 SL
"As a discipline, cross-country is getting tougher and tougher, with rider and machine pushed to their limits on the race circuits. In a successful bid to counter the growing challenge, Radon have created an XC bike to excel over rocks and roots, giving a valiant push to transform regular riders into potential podium placers. ..."
"SUPER" für Radon JEALOUS 9.0 SL in "BIKE 01/2017"
Frisch aus dem Ei gepellt macht Radons neues Hardtail gleich mal Radau im BIKE-Testlabor.
Testbericht lesenFrame
There is no cleaner look and higher stiffness than with the JEALOUS carbon frames. The special carbon fibres used make the JEALOUS frame not only stiff and therefore extremely progressive, but also comfortable. With its clean and striking design, the carbon frame not only cuts a fine figure, it is also designed to withstand loads. The brake lines and shift cables are routed internally to protect them from dirt. This also makes openings on the drive side of the frame a thing of the past. Stiffness is provided by the large tube cross-sections of the frame and the Boost standard at the rear additionally supports the stiffness. The frame weight of 950g and the World Cup-tested geometry form a perfect package that makes podium finishes child's play.
Specifications
- Weight: 950 g
- Material: Carbon
- Max. width tire: 2.25"
- Max. chainring: 36T
- 1x compatible
- Hanger: #10240
Rear suspension
Travel fork100mm
WheelsetReynolds Blacklabel 309/289r XC, 30/28mm, 110/148mm
BrakesMagura MT8 Pro
Brake discsMagura Storm, 180/160mm, center-lock
CrankSRAM X1 Carbon, DUB, 34T, Boost, 175mm
Inner bearingSRAM DUB, Pressfit, 92mm
ShifterSRAM GX Eagle, Shiftmix
Rear derailleurSRAM X01 Eagle, 12-speed
CassetteSRAM GX Eagle XG-1275, 10-52
ChainSRAM GX Eagle
HandlebarNewmen Advanced Carbon 318.0, 740mm
- 16": 60mm
- 18": 70mm
- 20": 70mm
- 22": 90mm
HeadsetAcros AiX, IS41/IS52
GripsSRAM TwistLoc
SeatpostNewmen Advanced Carbon, 30.9 x 430mm
SaddleNatural Fit Nuance SLT
Front tireSchwalbe Racing Ray, Addix-Speed, Super Race, TLE, transparent skin, 29" x 2.25"
Rear tireSchwalbe Racing Ralph, Addix-Speed, Super Race, TLE, transparent skin, 29" x 2.25"
Colourmidnightblue / silver
Weight9,10 kg*
Frame size16", 18", 20", 22"
Pedalsnot included
Maximum weight allowed115 kg
Weight refers to the smallest frame size (without pedals)
**Contract period of 60 months (other periods possible); annual borrowing rate 4,8%, fixed for the whole contract period. The effective rate is 4,9%. Shipping costs are not included in this financing example. Contracting party is the TARGOBANK AG & Co. KGaA. Please also note further details about financing.
➦ Mit Hilfe unserer Grafik wollen wir Dir eine Empfehlung bei der Suche nach Deiner richtigen Rahmengröße geben. Neben Schrittlänge sowie Körpergröße spielt natürlich auch Dein persönlicher Fahrstil, Einsatzbereich sowie Vorliebe eine große Rolle. Wenn Du mit Deinen Angaben im Grenzbereich liegen solltest, kannst Du zwischen zwei Rahmenhöhen wählen: die kleinere Rahmengröße ist agiler/wendiger/verspielter, die nächstgrößere Rahmenhöhe laufruhiger/spurtreuer und hat im Uphill die Nase vorn.
Bike-Kategorie 3: TOUR / CROSS COUNTRY
For all XC fans who frequently ride on unpaved surfaces and aren’t afraid of roots, stones or small drops, we recommend our models from the “Tour/Cross Country” category.
more information