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JEALOUS 10.0

A lightweight rocket in new threads: our JEALOUS 10.0 enters the 2022 season with slight revisions, and the classy, dark blue paintwork immediately catches the eye. The weight was reduced as well: the specified Reynolds Blacklabel Carbon wheelset is an upgrade. It saves a few grams of weight, which you then immediately notice when you start pedaling. At the same time, it is very torsion-resistant and also looks good. The basis for the low complete bike weight is the super light JEALOUS carbon frame at about 950 grams, which with its racy geometry will spur you on directly to peak performance, but will also spoil you with comfort. At the front is the Rock Shox SID SL Ultimate, which can be locked by TwistLoc in a jiffy for a sprint and sporty-firm in the open state rips over the trail with you. The SRAM XO1 Eagle gear system with its enormous range gives you the right gear ratio in every situation, so that you can fully attack both the steep climb and the downhill. For hard braking maneuvers, you have Magura's MT8 Pro on board, which decelerates you and your JEALOUS at any time in a controlled manner and only minimally affects the balance. For a lot of grip and best rolling behavior with minimal weight, we mount the cross country top tires from the Schwalbe product range: the combination of Racing Ray and Racing Ralph in the Super Race variant and trendy transparent skin look sets the benchmark in weight, grip and puncture protection. From the shipping box to the starting line - JEALOUS 10.0 makes it possible!
Highlights
RockShox SID SL Ultimate with TwistLoc Remote
SRAM X01 Eagle rear derailleur
Magura MT8 Pro brakes
Reynolds Blacklabel 309/289r XC carbon wheelset

NOTE "SEHR GUT" FÜR DAS JEALOUS 10.0 IN MOUNTAINBIKE 07/21
Mit dem schon 2016 vorgestellten JEALOUS hat der Bonner Versender ein rasiges Race-Hartail im (Online-) Programm, das in Sachen Preis-Leistungs-Verhältnis wohl unschlagbar ist. So gibt es Parts aus Carbon, wohin das Auge auch blickt. Laufräder inklusive.
Full review
14 Hardtails ab 4000 Euro - "Kauftipp" für JEALOUS 10.0 EA in MOUNTAINBIKE 03/20
Das JEALOUS präsentiert sich als buchstäblich knallhartes Sportgerät. Es ist bocksteif, zackig im Antritt und pfeilschnell. Die Ausstattung lässt fast keine Wünsche offen.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT
"Testsieg" für JEALOUS 9.0 in WOMB 01/19
Bestellen, auspacken, aufsteigen und mit Vollgas durchstarten: Das JEALOUS 9.0 ist out of the box Race-ready und lässt sich leistungsstark bergauf wie bergab über die Strecken jagen. Versender-typisch ist die Ausstattung am Preis gemessen unschlagbar.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT
Dauertest: JEALOUS 9.0 in Mountainbike 01/2019
Das JEALOUS ist ein messerscharfes, steifes Race-Hardtail, das auch auf Dauer Spaß macht. Obwohl der leichte Rahmen so wenig Futter auf den Rohren trägt, ist er stabil und verschleißfest. ...
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT
RADON JEALOUS 9.0 im "Mountainbike" Dauertest
Schon als RADON das 29“-Carbon-Hardtail JEALOUS vor etwas über einem Jahr vorgestellt hat, war ich sofort Feuer und Flamme für dieses Geschoss. Ein Kohlefaserrahmen, der keine 1000g wiegt, der brutal steif ist und über eine durch und durch rennsportliche Geometrie verfügt
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT
"Überragend" für JEALOUS LTD in "Mountainbike 09/2017"
Mit dem JEALOUS etabliert sich RADON im Reigen der ganz Großen. Der Rahmen ist feinster Machart, sehr leicht und unglaublich steif. Logo, dass in Sachen Vortrieb der Berg brennt!


RADON JEALOUS 10.0 SL im MTB-News Test
Mitte des letzten Jahres stellte die deutsche Bikeschmiede RADON das neue Race-Hardtail JEALOUS vor. Kurz darauf vermeldete Altmeister Ralph Näf, dass sein Team auf diesem Gefährt im Weltcup unterwegs sein wird. Und als dann in den Medien durchsickerte, dass sich das federleichte Bike auch noch genial fahren sollte, war für uns klar, dass wir dieses Rad testen müssen. Wird die Konkurrenz bei dieser Rennmaschine tatsächlich “jealous”?

JEALOUS 10.0 SL im großen Test bei "bikeboard.at"
Diesmal wurde mir das neue Flaggschiff der Firma Radon, das Jealous, angetragen, um es zwei Monate lang über Stock und Stein zu prügeln. Nach Durchsicht der acht verfügbaren Modelle (Preisbereich: € 1.999 – 6.499,-, wobei einige Varianten schon jetzt deutlich reduziert sind) auf Radons Homepage war mein Favorit rasch gefunden: Das 10.0 SL, wohlfeil um 4.999 Euro.
Testbericht lesen
"world of mtb Best of 2017" für RADON JEALOUS 10.0
Das JEALOUS beerbt das BLACK SIN – der Namenswechsel kommt nicht von ungefähr. Mit minimalem Gewicht und zahlreichen Detaillösungen möchte man eifersüchtige Blicke ernten.


"Design & Innovation Award 2017" for JEALOUS 10.0 SL
"As a discipline, cross-country is getting tougher and tougher, with rider and machine pushed to their limits on the race circuits. In a successful bid to counter the growing challenge, Radon have created an XC bike to excel over rocks and roots, giving a valiant push to transform regular riders into potential podium placers. ..."


"SUPER" für Radon JEALOUS 9.0 SL in "BIKE 01/2017"
Frisch aus dem Ei gepellt macht Radons neues Hardtail gleich mal Radau im BIKE-Testlabor.
Testbericht lesen
Frame
Nice and clean comes the freshly designed JEALOUS 1x frame for the Season 2022 therefore. The brake line at the rear are routed internally, so that the frame silhouette is not disturbed by anything. Positive Side effect of this is that on the drive side no openings on the frame are no longer present, which emphasizes the stealth look of the JEALOUS underlines. What has remained is the low frame weight of approx. 950 grams and the World Cup-proven geometry, which has already given us several Podium placements. Even a world championship title was the JEALOUS already won.



Specifications
- Weight: 950 g
- Material: Carbon
- Max. width tire: 2.25"
- Max. chainring: 36T
- 1x compatible
Rear suspension
Travel fork100mm
WheelsetReynolds Blacklabel 309/289r XC, 30/28mm, 110/148mm
BrakesMagura MT8 Pro
Brake discsMagura Storm, 180/160mm, center-lock
CrankSRAM X1 Carbon, DUB, 34T, Boost, 175mm
Inner bearingSRAM DUB, Pressfit, 92mm
ShifterSRAM GX Eagle, Shiftmix
Rear derailleurSRAM X01 Eagle, 12-speed
CassetteSRAM GX Eagle XG-1275, 10-52
ChainSRAM GX Eagle
HandlebarNewmen Advanced Carbon 318.0, 740mm
- 16"/60mm
- 18"/70mm
- 20"/70mm
- 22"/90mm
HeadsetAcros AiX, IS41/IS52
GripsSRAM TwistLoc
SeatpostNewmen Advanced Carbon, 30.9 x 430mm
SaddleNatural Fit Nuance SLT
Front tireSchwalbe Racing Ray, Addix-Speed, Super Race, TLE, transparent skin, 29" x 2.25"
Rear tireSchwalbe Racing Ralph, Addix-Speed, Super Race, TLE, transparent skin, 29" x 2.25"
Colourmidnightblue / silver
Weight9,10 kg*
Frame size16", 18", 20", 22"
Pedalsnot included
Maximum weight allowed115 kg
Weight refers to the smallest frame size (without pedals)
**Contract period of 60 months (other periods possible); annual borrowing rate 4,8%, fixed for the whole contract period. The effective rate is 4,9%. Shipping costs are not included in this financing example. Contracting party is the TARGOBANK AG & Co. KGaA. Please also note further details about financing.

➦ Mit Hilfe unserer Grafik wollen wir Dir eine Empfehlung bei der Suche nach Deiner richtigen Rahmengröße geben. Neben Schrittlänge sowie Körpergröße spielt natürlich auch Dein persönlicher Fahrstil, Einsatzbereich sowie Vorliebe eine große Rolle. Wenn Du mit Deinen Angaben im Grenzbereich liegen solltest, kannst Du zwischen zwei Rahmenhöhen wählen: die kleinere Rahmengröße ist agiler/wendiger/verspielter, die nächstgrößere Rahmenhöhe laufruhiger/spurtreuer und hat im Uphill die Nase vorn.
Bike-Kategorie 3: TOUR / CROSS COUNTRY
For all XC fans who frequently ride on unpaved surfaces and aren’t afraid of roots, stones or small drops, we recommend our models from the “Tour/Cross Country” category.
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