Calculate frame size
- inch ( - cm )
JEALOUS AL 9.0
Conquer the world of mountain bike racing and intensive training with the JEALOUS AL 9.0. The bike is the perfect symbiosis of proven technology and first-class equipment. The renowned SRAM GX is at the heart of the JEALOUS AL 9.0, and the groupset is designed for outstanding quality and performance. The large cassette with 10-52 teeth makes even the steepest climbs easy and takes the fear out of every ascent. The MT Trail Custom with 180/160 mm brake rotors proudly bears the Magura logo and offers not only maximum braking power, but also impressive reliability so that you can stop your new bike on time. The RockShox SID SL suspension fork is a true trail master. It masters tricky passages and challenging rock gardens with ease. But that's not all, we install the suspension fork with the well-known and easy-to-use OneLock remote. The suspension fork can be locked quickly, allowing you to accelerate the bike with ease. The JEALOUS AL 9.0 is not only state-of-the-art in terms of technology, but also in terms of design. The frame, developed for the highest demands, is light at 1,680 g and stiff at the same time, which in combination with the DT Swiss X1900 Spline wheels with Boost axle guarantees unbeatable performance on the trail. The bike not only impresses with its outstanding maneuverability, but also with its impressive performance. Technology and design come together here and take your thirst for adventure and sporting enthusiasm to a higher level. Get ready not only to win races, but also to dominate the trails - with the JEALOUS AL 9.0 you have all the aces in your hand.
Highlights
RockShox SID SL air fork with OneLoc Remote
DT Swiss X1900 Spline wheelset
SRAM GX Eagle groupset
Magura MT Trail Custom brakes
Frame
Let your competitors turn green with envy! Hydroforming enables striking elements of design and stylish tube shapes with high stiffness scores. So as not to neglect comfort, we have fitted the JEALOUS AL with seat stays which flex slightly and, with the help of variable wall thickness, achieved low frame weights starting from a mere 1680 grammes. The frame is designed to fit the cable of a dropper seatpost, and the PressFit standard in the bottom bracket area allows kilometre-long, stress-free cycling. Of course, the frame is designed to fit the state-of-the-art Boost standard in the axles, guaranteeing more rigidity of wheels.
„TESTSIEG“ FÜR DAS JEALOUS AL 8.0 HD - SIEBEN BIKES IM TEST - BIKE 05/21
Das RADON JEALOUS AL präsentiert sich als Allrounder in diesem Test. Mit Teleskopstütze und den gut profilierten Nobby-Nic-Reifen von Schwalbe erhöht es den Spaßfaktor im Singletrail, ohne das Gewicht des Komplettrads völlig außer Acht zu lassen.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT„PREIS/LEISTUNG“ TIPP FÜR DAS JEALOUS AL 8.0 - BIKE 04/20
Trotz niedrigem Preis verbaut Radon eine per Knopfdruck versenkbare Teleskopstütze und befreit damit den Fahrer in der Abfahrt aus der Zwangshaltung hinter dem Sattel.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT"Sehr gut" für JEALOUS AL 10.0 in Mountainbike 08/2019
RADON schickte uns die Alu-Version des Racebike JEALOUS in der top ausgestatteten Variante AL 10.0. Das bedeutet bei einem 2000-Euro-Hardtail: Eine Sram-GX-Eagle-Schaltung mit großer Bandbreite ist verbaut. ...
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT"Testsieg" für JEALOUS AL 8.0 in BIKE 04/19
Das JEALOUS ist ein rundum gelungenes, sportliches Hardtail mit breitem Einsatzbereich und absolut hochwertiger Ausstattung. Die Fahreigenschaften überzeugen sowohl bergauf als auch bergab.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT"TESTSIEG" für JEALOUS AL 9.0 1x12 IM MEGA-BIKETEST der Mountainbike 05/2018
Hier brennt der Berg! Man sitzt sportlich, leicht gestreckt und durch den steilen 75°-Sitzwinkel vorgerückt auf dem JEALOUS, das Handling ist direkt, aber nie nervös. Und vor allem ist das Bonner Versender-Bike eins: leicht.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT"Testsieger" und "Sehr gut" für RADON JEALOUS AL 8.0 in Bike 04/2018
Rundum gelungenes Hardtail mit hervorragenden Fahreigenschaften und sehr ordentlicher Ausstattung. ...
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT
Specifications
- Weight: 1680 g
- Material: Aluminium
- Max. width tire: 2.25"
- Max. chainring: 36T
- 1x compatible only
- Hanger: #10240
- Rake: 44mm
Travel fork100mm
- Rim height: 19.5mm
- Inner width: 25mm
- Tubeless ready: ✔
- Tubeless valves: ✔
- Tubeless tape: ✔
- Tubeless milk: not included
BrakesMagura MT Trail Custom
Brake discsMagura MDR-C, 180/160mm, 6-bolt
CrankSRAM GX Eagle DUB, 32T, Boost, 175mm
Inner bearingSRAM DUB, Pressfit, 92mm
ShifterSRAM GX Eagle, Shiftmix
Rear derailleurSRAM GX Eagle, 12-speed
CassetteSRAM XG-1275 Eagle, 10-52
ChainSRAM NX Eagle
HandlebarLEVELNINE Race, 31.8 x 740mm, 15mm rise
- 16": 60mm
- 18": 75mm
- 20": 75mm
- 22": 90mm
- Bearing dimensions:
- Upper: MH-P03, 41x6.5mm, 45/45°
- Lower: MH-P16, 52x7mm, 45/45°
GripsACID React Pro
SeatpostLEVELNINE Race, 30.9 x 400mm
SaddleSelle Italia Model X Superflow
Front tireSchwalbe Racing Ray, Addix Performance Line, TLR, 29" x 2.25"
Rear tireSchwalbe Racing Ralph, Addix Performance Line, TLR, 29" x 2.25"
Colourblack anodized / deepblack
Weight11,00 kg*
Frame size16", 18", 20", 22"
Pedalsnot included
Maximum weight allowed115 kg
Weight refers to the smallest frame size (without pedals)
**Contract period of 60 months (other periods possible); annual borrowing rate 4,8%, fixed for the whole contract period. The effective rate is 4,9%. Shipping costs are not included in this financing example. Contracting party is the TARGOBANK AG & Co. KGaA. Please also note further details about financing.
➦ Mit Hilfe unserer Grafik wollen wir Dir eine Empfehlung bei der Suche nach Deiner richtigen Rahmengröße geben. Neben Schrittlänge sowie Körpergröße spielt natürlich auch Dein persönlicher Fahrstil, Einsatzbereich sowie Vorliebe eine große Rolle. Wenn Du mit Deinen Angaben im Grenzbereich liegen solltest, kannst Du zwischen zwei Rahmenhöhen wählen: die kleinere Rahmengröße ist agiler/wendiger/verspielter, die nächstgrößere Rahmenhöhe laufruhiger/spurtreuer.
Bike-Kategorie 3: TOUR / CROSS COUNTRY
For all XC fans who frequently ride on unpaved surfaces and aren’t afraid of roots, stones or small drops, we recommend our models from the “Tour/Cross Country” category.
more information