Calculate frame size
- inch ( - cm )
JEALOUS AL 10.0 SL
The JEALOUS AL 10.0 SL is the highlight of the JEALOUS AL family. The frame was designed with all the latest technical standards in mind, including the SRAM Eagle 1x12 drivetrain and the Boost standard on the wheels. The focus is on the rigid aluminium frame weighing just 1,680 grams, which shines in the JEALOUS AL top model in elegant black anodized. When selecting the components, the focus was on a clear objective: weight optimization without compromising on durability and longevity. At the front of the bike, the sporty and firm 100 mm RockShox SID SL air suspension fork does a great job. The suspension fork comes with the finely responsive Select+ 2P damper cartridge and can be locked at lightning speed from the handlebars using the OneLock remote lever. You don't even have to take your hand off the handlebars, as the lever is easy to operate with your thumb. The lightweight and robust SRAM GX Eagle groupset with the impressive large cassette with 10-52 teeth offers the ideal gear for powerful attacks in any terrain. The Magura MT8 Pro disc brake combines excellent weight with plenty of braking power in every situation, so you can brake with pinpoint accuracy on every bend. The goal of keeping the overall weight as low as possible is continued on the cockpit. We rely on carbon components from Newmen for the handlebars, stem and seat post. The light and stiff Newmen Evolution SL X.A.25 wheelset, paired with Schwalbe Racing Ray at the front and Racing Ralph at the rear, gives the hardtail a sporty character, enables lively acceleration, offers razor-sharp control and thus rounds off the overall concept perfectly. The transparent skin sidewall of the tires also ensures an aesthetically pleasing look. The JEALOUS AL 10.0 SL - designed for victory!
Highlights
RockShox SID SL Select+ fork with OneLock Remote
SRAM GX Eagle 1x12 groupset
Newmen Evolution SL X.A.25 wheelset
Magura MT8 Pro brakes
„TESTSIEG“ FÜR DAS JEALOUS AL 8.0 HD - SIEBEN BIKES IM TEST - BIKE 05/21
Das RADON JEALOUS AL präsentiert sich als Allrounder in diesem Test. Mit Teleskopstütze und den gut profilierten Nobby-Nic-Reifen von Schwalbe erhöht es den Spaßfaktor im Singletrail, ohne das Gewicht des Komplettrads völlig außer Acht zu lassen.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT„PREIS/LEISTUNG“ TIPP FÜR DAS JEALOUS AL 8.0 - BIKE 04/20
Trotz niedrigem Preis verbaut Radon eine per Knopfdruck versenkbare Teleskopstütze und befreit damit den Fahrer in der Abfahrt aus der Zwangshaltung hinter dem Sattel.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT"Sehr gut" für JEALOUS AL 10.0 in Mountainbike 08/2019
RADON schickte uns die Alu-Version des Racebike JEALOUS in der top ausgestatteten Variante AL 10.0. Das bedeutet bei einem 2000-Euro-Hardtail: Eine Sram-GX-Eagle-Schaltung mit großer Bandbreite ist verbaut. ...
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT"Testsieg" für JEALOUS AL 8.0 in BIKE 04/19
Das JEALOUS ist ein rundum gelungenes, sportliches Hardtail mit breitem Einsatzbereich und absolut hochwertiger Ausstattung. Die Fahreigenschaften überzeugen sowohl bergauf als auch bergab.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT"TESTSIEG" für JEALOUS AL 9.0 1x12 IM MEGA-BIKETEST der Mountainbike 05/2018
Hier brennt der Berg! Man sitzt sportlich, leicht gestreckt und durch den steilen 75°-Sitzwinkel vorgerückt auf dem JEALOUS, das Handling ist direkt, aber nie nervös. Und vor allem ist das Bonner Versender-Bike eins: leicht.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT"Testsieger" und "Sehr gut" für RADON JEALOUS AL 8.0 in Bike 04/2018
Rundum gelungenes Hardtail mit hervorragenden Fahreigenschaften und sehr ordentlicher Ausstattung. ...
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENTFrame
Let your competitors turn green with envy! Hydroforming enables striking elements of design and stylish tube shapes with high stiffness scores. So as not to neglect comfort, we have fitted the JEALOUS AL with seat stays which flex slightly and, with the help of variable wall thickness, achieved low frame weights starting from a mere 1680 grammes. The frame is designed to fit the cable of a dropper seatpost, and the PressFit standard in the bottom bracket area allows kilometre-long, stress-free cycling. Of course, the frame is designed to fit the state-of-the-art Boost standard in the axles, guaranteeing more rigidity of wheels.
Specifications
- Weight: 1680 g
- Material: Aluminium
- Max. width tire: 2.25"
- Max. chainring: 36T
- 1x compatible only
- Hanger: #10240
- Rake: 44mm
Travel fork100mm
- Inner width: 25mm
- Tubeless ready: ✔
- Tubeless valves: not included
- Tubeless tape: 27-28mm, not included
- Tubeless milk: not included
BrakesMagura MT8 Pro
Brake discsMagura MDR-C, 180/160mm, 6-bolt
CrankSRAM GX Eagle DUB, 32T, Boost, 175mm
Inner bearingSRAM DUB, Pressfit, 92mm
ShifterSRAM GX Eagle, Shiftmix
Rear derailleurSRAM GX Eagle, 12-speed
CassetteSRAM XG-1275 Eagle, 10-52
ChainSRAM NX Eagle
HandlebarNewmen Advanced Carbon 318.0, 740mm
- 16": 60mm
- 18": 70mm
- 20": 70mm
- 22": 80mm
- Bearing dimensions:
- Upper: MH-P03, 41x6.5mm, 45/45°
- Lower: MH-P16, 52x7mm, 45/45°
GripsRADON racing grips
SeatpostNewmen Advanced Carbon, 30.9 x 430mm
SaddleNatural Fit Venec
Front tireSchwalbe Racing Ray, Addix-Speed, Super Race, TLE, transparent skin, 29" x 2.25"
Rear tireSchwalbe Racing Ralph, Addix-Speed, Super Race, TLE, transparent skin, 29" x 2.25"
Colourblack anodized / deepblack
Weight10,60 kg*
Frame size16", 18", 20", 22"
Pedalsnot included
Maximum weight allowed115 kg
Weight refers to the smallest frame size (without pedals)
**Contract period of 60 months (other periods possible); annual borrowing rate 4,8%, fixed for the whole contract period. The effective rate is 4,9%. Shipping costs are not included in this financing example. Contracting party is the TARGOBANK AG & Co. KGaA. Please also note further details about financing.
➦ Mit Hilfe unserer Grafik wollen wir Dir eine Empfehlung bei der Suche nach Deiner richtigen Rahmengröße geben. Neben Schrittlänge sowie Körpergröße spielt natürlich auch Dein persönlicher Fahrstil, Einsatzbereich sowie Vorliebe eine große Rolle. Wenn Du mit Deinen Angaben im Grenzbereich liegen solltest, kannst Du zwischen zwei Rahmenhöhen wählen: die kleinere Rahmengröße ist agiler/wendiger/verspielter, die nächstgrößere Rahmenhöhe laufruhiger/spurtreuer.
Bike-Kategorie 3: TOUR / CROSS COUNTRY
For all XC fans who frequently ride on unpaved surfaces and aren’t afraid of roots, stones or small drops, we recommend our models from the “Tour/Cross Country” category.
more information