choisir sa taille de cadre
- Pouce ( - cm )
JEALOUS AL 10.0 SL

The JEALOUS AL 10.0 SL is the spearhead of our JEALOUS AL hardtails and convinces all along the line. At its heart is the stiff, 1,680 gram light aluminium frame, which comes in a noble black anodised finish on the top model. All the latest technical standards were taken into account when designing the frame. We installed a 1x12 drivetrain and wheels in Boost standard. When selecting the components, there was only one goal: weight optimisation! But not at any price - the necessary durability and longevity are definitely given. At the front, we opted for RockShox's SID SL air suspension fork with 100mm of sporty, firm travel, which you can lock out in a flash from the handlebars via remote for the necessary propulsion. We fitted the light and robust SRAM GX Eagle groupset with its 10-52 tooth cassette, which provides you with the right gear to ride your next attack in any terrain. Magura's MT8 Pro disc brake offers an excellent weight and still provides you with enough braking power in every situation. The hunt for a low overall weight continues with the handlebar and seatpost. We use carbon components from Newmen. The wheel and tire combination supports the sporty character of this hardtail, encourages lively acceleration, offers razor-sharp control and rounds off the overall composition perfectly. We use the light and stiff Newmen Evolution SL X.A.25 wheelset and mount Schwalbe's absolute top tires in the XC segment with Racing Ray at the front and Racing Ralph at the rear. The tires come with a super-fast ADDIX-Speed rubber compound and Super Race casing, and their transparent-skinwall makes them look perfect. JEALOUS AL 10.0 SL - Made for winners!
Points forts
RockShox SID SL Select+ fork with OneLock Remote
Sram GX Eagle 1x12 groupset
Newmen Evolution SL X.A.25 wheelset
Magura MT8 Pro brakes

„TESTSIEG“ FÜR DAS JEALOUS AL 8.0 HD - SIEBEN BIKES IM TEST - BIKE 05/21
Das RADON JEALOUS AL präsentiert sich als Allrounder in diesem Test. Mit Teleskopstütze und den gut profilierten Nobby-Nic-Reifen von Schwalbe erhöht es den Spaßfaktor im Singletrail, ohne das Gewicht des Komplettrads völlig außer Acht zu lassen.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT
„PREIS/LEISTUNG“ TIPP FÜR DAS JEALOUS AL 8.0 - BIKE 04/20
Trotz niedrigem Preis verbaut Radon eine per Knopfdruck versenkbare Teleskopstütze und befreit damit den Fahrer in der Abfahrt aus der Zwangshaltung hinter dem Sattel.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT
"Sehr gut" für JEALOUS AL 10.0 in Mountainbike 08/2019
RADON schickte uns die Alu-Version des Racebike JEALOUS in der top ausgestatteten Variante AL 10.0. Das bedeutet bei einem 2000-Euro-Hardtail: Eine Sram-GX-Eagle-Schaltung mit großer Bandbreite ist verbaut. ...
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT
"Testsieg" für JEALOUS AL 8.0 in BIKE 04/19
Das JEALOUS ist ein rundum gelungenes, sportliches Hardtail mit breitem Einsatzbereich und absolut hochwertiger Ausstattung. Die Fahreigenschaften überzeugen sowohl bergauf als auch bergab.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT
"TESTSIEG" für JEALOUS AL 9.0 1x12 IM MEGA-BIKETEST der Mountainbike 05/2018
Hier brennt der Berg! Man sitzt sportlich, leicht gestreckt und durch den steilen 75°-Sitzwinkel vorgerückt auf dem JEALOUS, das Handling ist direkt, aber nie nervös. Und vor allem ist das Bonner Versender-Bike eins: leicht.
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT
"Testsieger" und "Sehr gut" für RADON JEALOUS AL 8.0 in Bike 04/2018
Rundum gelungenes Hardtail mit hervorragenden Fahreigenschaften und sehr ordentlicher Ausstattung. ...
TESTBERICHT ALS PDF-DOKUMENT
Frame
Laissez vos concurrents pâlir d'envie ! Grâce à l'hydroformage, il est possible d'obtenir des éléments de design prononcés et des formes de tubes élégantes avec des valeurs de rigidité élevées. Pour ne pas négliger le confort, nous avons doté le modèle JEALOUS AL de haubans légèrement souples et avons pu obtenir un faible poids du cadre à partir de 1 680 grammes grâce à des épaisseurs de paroi variables. Le cadre est conçu pour la pose de câbles d'un support Vario, et le format PressFit au niveau du pédalier permet de faire du VTT sans stress sur plusieurs kilomètres. Le cadre est évidemment conçu selon le dernier format Boost pour les essieux de roue afin d'assurer une plus grande rigidité des roues.



Equipement
- Weight: 1680 g
- Material: Aluminium
- Max. width tire: 2.25"
- Max. chainring: 36T
- 1x compatible
Travel fork100mm
WheelsetNewmen Evolution SL X.A.25, 25mm, 110/148mm
BrakesMagura MT8 Pro
Brake discsMagura MDR-C, 180/160mm, 6-bolt
CrankSRAM GX Eagle DUB, 32T, 175mm, Boost
Inner bearingSRAM DUB, Pressfit, 92mm
ShifterSRAM GX Eagle, Shiftmix
Rear derailleurSRAM GX Eagle, 12-speed
CassetteSRAM XG-1275 Eagle, 10-52
ChainSRAM NX Eagle
HandlebarNewmen Advanced Carbon 318.0, 740mm
- 16": 60mm
- 18": 70mm
- 20": 70mm
- 22": 80mm
GripsRADON racing grips
SeatpostNewmen Advanced Carbon, 30.9 x 430mm
SaddleNatural Fit Venec
Front tireSchwalbe Racing Ray, Addix-Speed, Super Race, TLE, transparent skin, 29" x 2.25"
Rear tireSchwalbe Racing Ralph, Addix-Speed, Super Race, TLE, transparent skin, 29" x 2.25"
Colourblack anodized / deepblack
Weight10,20 kg*
Frame size16", 18", 20", 22"
Pedalsnot included
Maximum weight allowed115 kg
L' information donnée est dans la plus petite taille de cadre et sans pédale
**Durée du contrat : 60 mois (d'autres durées sont également possibles le cas échéant) ; taux débiteur (annuel) : 4,8 % pendant toute la durée du contrat. Taux annualisé effectif global s'élève à 4,9 %. Les frais d'expédition ne sont pas compris dans l'exemple de financement. Cocontractant : TARGOBANK AG & Co. KGaA. Veuillez également prendre en considération les informations complémentaires relatives au financement.

➦ Mit Hilfe unserer Grafik wollen wir Dir eine Empfehlung bei der Suche nach Deiner richtigen Rahmengröße geben. Neben Schrittlänge sowie Körpergröße spielt natürlich auch Dein persönlicher Fahrstil, Einsatzbereich sowie Vorliebe eine große Rolle. Wenn Du mit Deinen Angaben im Grenzbereich liegen solltest, kannst Du zwischen zwei Rahmenhöhen wählen: die kleinere Rahmengröße ist agiler/wendiger/verspielter, die nächstgrößere Rahmenhöhe laufruhiger/spurtreuer.
Bike-Kategorie 3: TOUR / CROSS COUNTRY
Für alle XC-Fans, die häufig abseits von befestigten Wegen unterwegs sind und keine Wurzeln, Steine oder kleinere Absätze scheuen, empfehlen sich unsere Modelle aus der Kategorie „Tour / Cross Country“.
Mehr erfahren






